یکی از نعمت‌های بسیار ارزشمندی که پروردگار به بندگان خود بخشیده است ، برخورداری از جسم و روان سالم است که بهره‌مندی از آن در گرو رعایت موازین بهداشتی است . در واقع هدف بهداشت عبارت است از تأمین شرایط لازم برای رفاه فردى و اجتماعى و تمام فعالیت‌هاى مرتبط با پیشگیرى از بیمارى‌ها .
اما مسئله ی بهداشت به همان اندازه که در سطح کلان و سیاست یک کشور امر مهمی به شمار می آید درسطوح پایین تر نیز این مؤسسات خیریه و مؤسسات مردم نهاد هستند که به این امر توجه ویژه ای نشان می دهند و در فعالیت های عام المنفعه خود رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی مددجویان را مورد نظر قرار می دهند.

 

از این رو خیریه زنجیره مهربانی نیز طی سالیان گذشته فعالیت های گسترده ای را در زمینه رسیدگی به بهداشت و درمان افراد تحت حمایت خود انجام داده است. در سال ۱۳۹۸ و نیم سال اول سال ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع بیماری کرونا فعالیت های زنجیره مهربانی در حوزه بهداشت و درمان چشم گیرتر و فعال تر بوده است.

بر اساس این گزارش:

تامین هزینه عمل جراحی کودک معلولی که پدر خانواده به دلیل عدم استطاعت مالی نمی توانست هزینه عمل را پرداخت کند و ارسال دارو برای مناطق سیل زده بخشی از این فعالیتها بوده است.

یکی دیگر از فعالیت های عام المنفعه زنجیره مهربانی در حوزه رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی مددجویان خود ، تامین هزینه دارو و آزمایش های مصطفی ۱۳ ساله در ورامین بود.

پسر نوجوانی که با کمک زنجیره ی مهربانی از بهزیستی ترخیص شد . پدر مصطفی در زندان است و مادر وی جدا شده است . این کودک با مادربزرگش زندگی می کند و به دلیل شرایط نامساعد مالی تحت حمایت زنجیره قرار دارد.

 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست