سال گذشته استان های مختلفی در کشور درگیر سیل بودند،از آنجایی که در این مواقع خیرین و عموم مردم کشور برای خدمت رسانی هم وطنان خود که در سیل گرفتار شده بودند دست به کار شدند زنجیره مهربانی نیز با راه اندازی پویش های مختلف و با حضور در مناطق حادثه دیده تمام تلاش خود را به کار بست تا شاید بتواند در کنار دیگر گروه های جهادی خدمتی به هم وطنان عزیز داشته باشد. در ادامه به اهم فعالیت های خیریه زنجیره مهربانی در جریان کمک رسانی به استان های سیل زده پرداخته ایم .

 

جمع آوری کمکهای نقدی

در مواقعی که برخی از استان های کشور درگیر سیل و یا دیگر بلایای طبیعی می شود بخش مهمی که می تواند به تسریع در روند امدادرسانی کمک بسزایی داشته باشد کمک های نقدی است. این کمک ها اگر از مراجع ذی صلاح جمع آوری شود با توجه به نیازسنجی هایی که انجام شده است مصرف می شود. در این میان خیریه زنجیره مهربانی نیز که از آغاز فعالیت خود تا به امروز توانسته است نظر مثبت خیرین را جلب کند یکی از منابعی بود که خیرین با خیالی آسوده کمک های نقدی خود را به این خیریه اهدا می کردند. زنجیره مهربانی نیز پس از جمع آوری مبالغ با همکاری سازمان های مختلف مثل هلال احمر و یا فرمانداری ها اقدام به مصرف این کمک های نقدی در موارد گوناگون می کرد.

جمع آوری کمک های غیرنقدی

در بسیاری از حوادث و بلایای طبیعی بخش اعظمی از کمک های مردمی ،کمک های غیرنقدی است. برای خانواده هایی که در حادثه ای مانند سیل همه وسایل زندگی  خود را از دست داده اند پتو،لباس نو، ارزاق ،اسباب بازی ، لوازم بهداشتی و درمانی و دیگر لوازمی که از طرف مردم کشور ایران اسلامی هدیه شده است می تواند باعث شود عزیزان حادثه دیده کمی تحمل شرایط برایشان آسانتر شود.

 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست